اداره تجهیـزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال ۱۳۷۸ ، با رویکرد و شرح وظایف جذب و آموزش نیروهای متخصص برای اشتغال در بیمارستانهای تابعه و ایجاد هماهنگی بین آنها در ستـاد دانشگاه و همچنین لحاظ نمودن ملاحظات فنــی و کارشناسی در تجهیـز مراکز پایه گذاری گردید و به تدریج با گستـرش دامنه فعالیت آن اموری مانند نظارت بر عملکرد واحدهای مهنـدسی پزشکی مراکز ، خریدهای متمرکز ، تجهیز مراکز جدیدالاحداث ، آموزش مستمر و ارتباط با نهادهای بالادستی مرتبط نیز به شـرح وظایف آن اضافه گردید.در سال ۱۳۹۶ با اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اداره تجهیزات پزشکی به مدیریت تجهیزات پزشکی و تحت نظر معاونت درمان ارتقا یافت که با ایجاد اختیارات بیشتر در تعـامل با سایر مدیریتها و معاونتهای دانشگاه، حصـول به اهـداف و انجام شـرح وظایف اعلام شده با سهولت بیشتری انجام می شود.